Wyświetlono posty wyszukane dla hasła: radia samochodowe Hurtownia

Serwis radia CB



|     Czy znacie jakis dobry serwis CB radia do samochodów. Chce kupic
| sobie radyjko z antenka. Chce zeby na miejscu mi zainstalowali i
| zestroili calosc i zeby dzialalo bezproblemowo.

Stacja benzynowa Rafinerii Gdańskiej na TT. Jedziesz w kierunku Grota i
zaraz przed ostatnim wiaduktem po prawej.


drogo i maly  wybor radyjek
proponuje Mlodnicka ta tez jest hurtownia cb

pozdrawiam Cezar

 » 

Jakie glosniki ???

Stary super trafiles.

Jestem z Lodzi mam Uniaka
Kupilem u nas w hurtowni glosniki philips 60W (srednica 130 mm)- po 54 zl
za 2 sztuki.
W sklepie z radiami kupilem przejsciowki do przodu i do tylu (to takie
kawalki z plastyku - jedej strony glosnik, z drugiej przykrecasz do
samochodu). Bo z przodu jest jakis glupi rozmiar, a z tylu wkreca sie ja
100 mm. Graja super, basy, soprany wszystko extra.

Hej ludzie pomozcie mi kupic dobre i niezbyt drogie glosniki samochodowe.
Mam Fiata Uno i chcialem sobie wstawic cos mocniejszego najlepiej jakies
3 - drozne.
Moze ktos ma do sprzedania najlepiej z trojmiasta.

Jarek Bartkowski

irc nick Butthead


Heya a simlock ery


| Taniej, czyli kradzione? No i co? Zamawiam, robię przelew, czekam na
| przesyłkę pocztą? Uważasz, że to wygodniej niż kupić w kiosku
| przechodząc obok?

hehe Ty naprawde jestes dziwny dlaczego to ma byc kradzione?


Nie wiem, pytam. Bo jak coś kosztuje 20zł, to ile taniej może mi ktoś
sprzedać?

wiesz co to jest hurtownia? itd dla ciebie wszysko co tansze jest kradzione


Nie, czemu? Pytam. Jak mi ktoś oferuje ,,okazyjnie'' rower, radio
samochodowe, telefon itp. to zapala mi się lampka. Bo skąd on to ma....

wiesz ze taki kiosk trzeba utrzymac itp


Trzeba, ale on się utrzymuje skuli gazet, a zdrapki itp. są przy okazji.
Więc defacto jaką oni marżę mogą narzucać? Komuś się opłaca kupować
hurtowo, licytacje generować, konto sprawdzać, zdrapki drapać, listy
wysyłać?

jaka przesylka poczta
po co mi ta zdrapka w domu ! :)


No nie wiem, żeby zdrapać i doładować konto. To nie tak działa? Ja mam
abonamentowego PLUSa, ale kiedyś się POPem bawiłem i tam właśnie się
zdrapywało i wprowadzło kod do BOKu

czlowieku wplacam przelew np inteligo-
inteligo to 5sek
i za 5 sek dostaje emaila z numerem zdrapki i po sprawie:)


I komuś się to opłaca? A jak nie mam akurat Inteligo, tylko mBank?
I jaką mam pewność, że on mi zdrapał dobry numer, a nie dostane zużytego
albo losowo wygenerowanego?

Centralny w Corsie...

Więc szukaj w sklepach takiego siłownika do twojego modelu samochodu.Wystarczy pojechać na girłdę lub do najbliższego sklepu sprzedajacego takie rzeczy - są to najczęściej sklepy oferujące alarmy samochodowe,radia CB itp.Ale jak zapytasz w sklepie motoryzacyjnym,to tez prawdopodobnie ci z hurtowni sprowadzą.

 » 

Car Audio

Dzięki za odpowiedzi, choć są rózne...

Heh, dziś nici z montażu Nie dojechały przewody z hurtowni

Przewody jakie zamówili tak wyglądają http://allegro.pl/item284811905_dietz_23089_zestaw_kabli_20mm2_do_360w_rms_od_ss_.html
Chyba są dobre?


Są jak najbardziej ok. Sam zaczynałem od takiego (z tym, że 35mm2) i do tej pory, mimo poważnych zmian reszty systemu, pozostały kable prądowe dietza. Tyle, że w linku, który podałeś są strasznie drogie. Taki zestaw zwykle kosztuje ok. 100-120zł. Do pełni szczęścia brakuje jednak jeszcze jednego przewodu sygnałowego (chinch), ponieważ ze wzmaka będziesz zasilał przód i tył.
Hmm, do końca nie wiem jak to będzie wyglądało patrząc na radio. W radiu mam wyjście 2xcinch, tj. 1x czerwony i 1x biały, ale spotkałem się również z radiami, które miały 2x czerwony i 2x biały czyli w sumie 4. Jak to jest u mnie? Jeden jest do przodu, a drugi do tyłu?

Radio mam takie: http://www.euro.com.pl/radioodtwarzacze-samochodowe/jvc-kd-g431.bhtml
W opisie jesta napisane:
Wyjście do przedwzmacniacza (pre-out) 1

Kiermasz Bożonarodzeniowy Piaseczno

6 grudnia 2008 roku Kiermasz Bożonarodzeniowy Jazgarzew


Jak co roku kiermasz cieszył się on ogromnym powodzeniem i wyzwolił w mieszkańcach chęć niesienia pomocy innym. Nie zabrakło domowych wypieków, były przepiękne prace dzieci - wykonane przez świetlicę szkolną, stoisko z oryginalną biżuterią, z przepięknymi ozdobami świątecznymi ręcznie zdobionymi, było stoisko z kosmetykami, a profesjonalna konsultantka udzielała porad. Wśród uczestników ogromna popularnością cieszyło się stoisko z domowym smalcem i wypiekanym tradycyjnie chlebem. A malowanie twarzy przyciągało nie tylko najmłodszych, ale i gimnazjalistów.

Tak udana zbiórka nie udałaby się gdyby nie pomoc znakomitych sponsorów dla , których los dzieci nie jest obojętny: Auchan Piaseczno, Leroy Merlin, Kaufland Piaseczno, Eveline Cosmetis, Avon Cosmetics, Molton Cosmetics, Norauto, Bank Spółdzielczy, Bank BPH Odział w Konstancinie, Natalia Gold- Józef Czerniejewski, Nokia P. Zalewski, Yamo- P. J. Mońko, Salon Samochodowy Volkswagen - Audi P. Wajdemajer, firma ConTim P. Chrzanowski, Hurtownia Papiernicza Alma P. Okrzeja, Hurtownia Odzieżowa P. Erden, Galeria "Artis", Galeria Pomarańczowa, Księgarnia "Rym" Coca cola, Knorr, Sport Master, KRUS, Fotoluk- P. Ł. Banasik, Kwiaciarnis "Stokrotka" z Łybisk.

Dziękuję też mediom które włączyły się do akcji promowania kiermaszu:"Gazecie Piaseczyńskiej", " Super Ekspresowi", Gazecie Wyborczej" i Radiu Tok FM.

Bardzo dziękuję za Wasze Wielkie Serca
Organizatorka Maria Ludwicka

źródło podziękowań: piaseczno.eu

Rozmowy na każdy temat

Ja jak bylam nad morzem, to naprzeciwko naszego "Pałacyku" była hurtownia zimnych napojow... Zaczynali ok.7 i na maxa radio - jakies techno... Jeszcze krzyki, warkot samochodow, halasy, gdy cos upadalo itd.. A ja spalam zaraz przy otwartym balkonie... :/ Wiec wyobrazcie to sobie...

V Letni Turniej Kibiców Korony - Ku Pamięci Karola Piróga

Beda fotki tylko najpierw trzeba zebrac wszystkie takze jak ktos ma to niech mi podesle
Ogolenie turniej bardzo udany jak zawsze dobra zabawa do samego konca
Pierwsze miejsce wywalczyli Wariaty z naszej klasy za nimi Niech Zyje Bal i 3 miejsce zajeli chłopaki z Szydłowka.
Utytouwany zostal rowniez najlepszy strzelec, bramkarz i zawodnik turnieju.
Sponsorzy Turnieju: Dober - uslugi samochodowe, Shogun - silownia i fitness club, Darcet - odzież sportowa, Zemax - hurtownia lakierow, FOOTBALL FANS - odzież dla kibiców, Legend - okna i drzwi PCV, TOM - nauka jazdy, Księgarnia Edukacyjna - Głowackiego 9, TelePizza. Część nagrów ufundował Sklep Kibica
Patron medialny - Radio Plus
Podziekowania dla wszystkich i zachecam do udziału w przyszlym roku.

MTK Asistance - czyli co, kto, gdzie...

Zajmuję się na większą skale elektroniką, sprzętem AGD RTV, Szeroki dostęp do hurtowni, Bardzo atrakcyjne ceny. Każda prawie rzecz z allegro u mnie conajmniej parę % taniej. Ceny do uzgodnienia, odbiór towaru oczywiście osobisty
A oto niektóre akcesoria w ciągłej sprzedaży :
# Duże Słuchawki z mikrofonem [dla tych mniej wymagających,jednakże sprzęt dość dobrej jakości,sprzedano wiele sztuk - wszyscy zadowoleni]
# Prostownice do włosów <głównie dla kobiet> IDEALNY PREZENT jeżeli nie wiesz co kupić, przedział cenowy 24-44 złote, a sprzęt pierwszej klasy.
# Radia samochodowe MEDION, TEVION, DALCO, PIONER, etc [Taniej niż na allegro, z GW lub bez.]
# Głośniki BOSCHMANN, ALPHARD etc...
# Latarki diodowe , atrakcyjne ceny
# Świecące kule plazmowe
...
Oraz wiele wiele innych przydatnych urządzeń domowych AGD [tostery,suszarki] także noże,gadżety obronne, jak również zastawy kuchenne, kalkulatory,budziki, PO PROSTU WSZYSTKO

Zainteresowanych prosze o kontakt mailowy lub przez gg,tam uzgodnimy szczegóły,
Można zaoszczędzić pare groszy

PS: Tym wszystkim zajmuje się ja, nie mój TATO ; )
Pozdrawiam

mercedes w211 2.7 a CB-radio

gdzie dostać taki filtr bądz kondensator i jak go wpiąć


taki filterek można kupić prawie w każdej hurtowni elektronicznej posiadającej akcesoria do radia samochodowego, lub allegro (tam są od razu instrukcje podłączenia)
-tak prawdę mówiąc jeżeli próba ściągnięcia paska potwierdzi alternator, proponuję wyciągnąć zanieść do spr. i naprawić.

Sklep z sprzetem nawigacji,radiami samochodowymi,radiami cb

Witam mysle o sklepie ze sprzetem nawigacji do samochodow, radiami samoch. , radiami cb, anteny, glosniki.W moim miescie 40tys. sa moze z trzy sklepy zajmujace sie sprzedaza tych wlasnie urzadzen.Widze coraz wieksze zainteresowanie takim sprzetem.Czy ktos moglby mi podac adresy hurtowni wktorych moglbym sie zaopatrywac w taki wlasnie sprzet.Bylbym wdzieczny za odpowiedz i pomoc.Dziekuje i pozdrawiam!!!!!!!

Sprzedaz hurtowa nowego sprzetu audio video marki FENNER

[center]*FENNER* HOME EQUIPMENT AV SP Z O.O.
ul. Mickiewicza
40-085 Katowice
fax: 032 207 28 46
godziny pracy:
8.30 - 17.00
[/center]

[center]Firma Home Equipment AV Sp z o.o. mieści się w Katowicach.
Jesteśmy CÓRKĄ włoskiej Firmy Fenner Italy, a więc jesteśmy jedynym bezpośrednim dystrybutorem, włoskiej marki na rynek polski.
Firma Fenner Italy została założona w 1976 roku we Włoszech, a obecnie posiada swoje przedstawicielstwa we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Portugalii, a od niedawna w Polsce.

Produkty tej firmy z powodzeniem sprzedawane są w sieciach supermarketów w 28 krajach.
W ciągłej sprzedaży posiadamy ponad 400 różnych artykułów firmy FENNER z branży RTV, Audio-Video,
między innymi DVD, przenośne odtwarzacze DVD, zestawy głosników 5.1, telewizory LCD 5 i 7 cali i nie tylko, radio-budziki, radiobudziki z projektorem, kamery bezprzewodowe - dzwięk i kolor, boomboxy z mp3, radia, mini radia, wieże, słuchawki 5.1 i słuchawki bezprzewodowe, radia samochodowe z CD i Mp3 oraz Samochodowy Sprzęt Hi-Fi.

Oferowany sprzęt jest nowy i posiada stosowne gwarancje !!!
Każdy odbiorca znajdzie cos w naszej ofercie
Zapraszam do negocjacji i omówienia warunkow współpracy, na życzenie prześlę aktualną oferte i cennik.
[/center]

Stefan B
bezposredni kontakt:
tel 502-226-040
fenner1@go2.pl
GG 6822036

Jakie glosniki ???

W Uno jakis kretyn wymyslil gniazda do glosnikow, ale nie pasujace do
niczego:
z przodu sa gniazda pod glosniki 10 cm, ale otwory nie sa na bazie
kwadratu, tylko prostokata - wyjscia sa 3:
- kupic standardowe glosniki 10 cm i wywiecic otwory w ramce glosnika (musi
byc szeroka)
- kupic specjalne glosniki z otworami do UNO (rzadkie i kiepskie)
- kupic ramki do UNO do glosnikow z przodu - do nich mocuje sie glosniki i
dopiero teraz pasuja do otworów; ma to rowniez taka zalete,
rami sa skosne i "prostuja" troche glosniki (ten sam kretyn od UNO
spowodowal, ze glosniki promieniuja skosnie w podloge !

Z tylu sa w bocznych polkach tylnych gniazda pod 10 cm glosniki, ale mozna
kupic stozkowe ramki, za pomoca ktorych mozna zamontowac
13 cm (miejsce jest)

Ramki na przód - 15-20 zł, na tyl ok. 30-40 (kupowalem rok temu)

Jak chcesz troche wiecej mocy, to trzeba by zalozyc jakies mocniejsze
glosniki w tylna pólke lub subwoofer do bagaznika -
ja mam radio SONY XR 7302, wzmiacniacz Alpine 4 x 40 W, glosniki Pioneer 80
i 100 W i jak sie da troche glosniej, to wchodza znieksztalcenia.

Alex


| Stary super trafiles.

| Jestem z Lodzi mam Uniaka
| Kupilem u nas w hurtowni glosniki philips 60W (srednica 130 mm)- po 54
zl
| za 2 sztuki.
| W sklepie z radiami kupilem przejsciowki do przodu i do tylu (to takie
| kawalki z plastyku - jedej strony glosnik, z drugiej przykrecasz do
| samochodu). Bo z przodu jest jakis glupi rozmiar, a z tylu wkreca sie
ja
| 100 mm. Graja super, basy, soprany wszystko extra.

| Hej ludzie pomozcie mi kupic dobre i niezbyt drogie glosniki
samochodowe.
| Mam Fiata Uno i chcialem sobie wstawic cos mocniejszego najlepiej
jakies
| 3 - drozne.
| Moze ktos ma do sprzedania najlepiej z trojmiasta.

| Jarek Bartkowski

Co to te przejsciowki????


Heya a simlock ery


| Taniej, czyli kradzione? No i co? Zamawiam, robię przelew, czekam na
| przesyłkę pocztą? Uważasz, że to wygodniej niż kupić w kiosku
| przechodząc obok?

| hehe Ty naprawde jestes dziwny dlaczego to ma byc kradzione?

Nie wiem, pytam. Bo jak coś kosztuje 20zł, to ile taniej może mi ktoś
sprzedać?


za 18-17zl zobacz zreszta na allegro

| wiesz co to jest hurtownia? itd dla ciebie wszysko co tansze jest
kradzione

Nie, czemu? Pytam. Jak mi ktoś oferuje ,,okazyjnie'' rower, radio
samochodowe, telefon itp. to zapala mi się lampka. Bo skąd on to ma....

| wiesz ze taki kiosk trzeba utrzymac itp

Trzeba, ale on się utrzymuje skuli gazet, a zdrapki itp. są przy okazji.
Więc defacto jaką oni marżę mogą narzucać? Komuś się opłaca kupować
hurtowo, licytacje generować, konto sprawdzać, zdrapki drapać, listy
wysyłać?


jak komu zobacz na allegro mnie sie nie pytaj
hurtownia tez sprzedaje zdrapki i sie to jej oplaca wiec..

| jaka przesylka poczta
| po co mi ta zdrapka w domu ! :)

No nie wiem, żeby zdrapać i doładować konto. To nie tak działa? Ja mam
abonamentowego PLUSa, ale kiedyś się POPem bawiłem i tam właśnie się
zdrapywało i wprowadzło kod do BOKu


no mi trzeba sam numerek po co mi ten kartonik z numerkiem?
numerek na GG emailem przez smsa mi koles wysle i mam

| czlowieku wplacam przelew np inteligo-
| inteligo to 5sek
| i za 5 sek dostaje emaila z numerem zdrapki i po sprawie:)

I komuś się to opłaca? A jak nie mam akurat Inteligo, tylko mBank?
I jaką mam pewność, że on mi zdrapał dobry numer, a nie dostane zużytego
albo losowo wygenerowanego?


ZOBACZ NA ALLEGRO !!! komus sie to oplaca!!! inteligo to byl przyklad mbank
i nawet
mozesz miec konto w banku rolniczym i tez bedzie:) pewnosc zalezy od kogo
kupujesz
czy komus sie oplaca zawieszenie kontana allegro za 20zl? mi sie nie wydaje
jezeli jest to super sprzedawca ma tysiace kom
i calkiem niezle na tym zarabia wiec po co sobie urywac biznes za 20zl?

osobiscie mysle ze JESTES  MEEEEEGA TROOOOOLEM przestan zadawac te TROLOWATE
PYTANIA!!!!!!!!

Pozd.
Budweiser

pirackie programy, wizyta policji i syn-kretyn


 |
 | Sam nie tak dawno kupi^(3)em LEGALN? i nieu?ywan? licencje^ na Win95
OEM w
 | hurtowni za 50 z^(3). Po prostu pozbywali sie^ starych zalegaj?cych
zapasów...
 |
 | No dobrze, ale to sa jednak zupelnie inne przypadki
 | Mowilem tu o stytuacji , gdy widzisz np. na jakiejs "anonimowej" stronie
 | (gdzie dane sprzedawcy ograniczaja sie do maila na darmowym serwerze)
taka
 | oferte: spis przeroznych aktualnych programow i gier i przy kazdym jakas
 | niska cena (oczywiscie w relacji do jakiegos "oficjalnego"
sprzedawcy). Czy
 | to nie powinno rodzic jakis podejrzen u czlowieka chocby przecietnie
 | obeznanego w zgadanieniach zwiazanych z komputerami i rynkiem programow
 | komputerowych? Nie powinno. Klient jest po to, by kupował najtaniej
jak to możliwe.
 | Inna sprawa - jak to udowodnic?
 
 Co ?! To, że klient jest idiotą bo szuka najdroższej oferty ???
 

Ech...
Co innego szukanie najkorzystniejszej oferty, a co innego kupowanie
rzeczy z podejrzanych zrodel...
Rozumiem tez, ze np. kupowanie na gieldzie czesci samochodowych (np.
radia, lamp, alu-felg czy jakis innych) niewiadomego pochodzenienia za
10 % wartosci oryginalnych (pochodzacych ze znanego zrodla) czesci tez
jest tylko szukaniem najlepszej oferty i wszystko w porzadku... po
prostu okazja.
Oczywscie co dla mnie moze wydawac sie podejrzane, dla Ciebie nie musi
(gratuluje latwowiernosci), ale niech sie pozniej nikt nie dziwi, ze
przy takim podejsciu zlodziejstwo kwitnie (i policja przychodzi z
roznymi pytaniami).
Jest popyt, jest i podaz.

-
lucky luck

ps. 2 tygodnie temu zapewne jacys "biznesmeni" ukradli mi z auta ladne,
firmowe kolpaki. Pewnie teraz sprzedaza je komus takiemu jak Ty najtaniej
jak to tylko mozliwe - po prostu korzystna oferta!

Brak Humoru na forum.... part..... kolejny

Znalezione na Allegro ....

JEŚLI AKCEPTUJESZ TYLKO TO, CO NAJLEPSZE I CENISZ WARTOŚĆ PIENIĘDZY, KTÓRE WYDAJESZ ZDECYDUJ SIĘ NA COŚ WYJĄTKOWEGO!!!

MAKSYMALNA MOC 400W I CZYSTE MOCNE BRZMIENIE JEST W TWOIM ZASIĘGU

HURTOWNIA ........................ PREZENTUJE:

Firma VOICE KRAFT należy do pionierów producentów branży car-audio znanych w Niemczech jak i całej europie zachodniej.

Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, że drogą poprawy parametrów głośnika jak i poziomu głośności i osiągnięcia niskich częstotliwości w car audio są wzmocnienia mocy, których często brakuje nam w samochodzie. Bo co może jedno radio samochodowe nawet 4x60W. Potrzebny jest solidny markowy dwukanałowy wzmacniacz Mosfet.

Znawcy tematu wiedzą co jest źródłem pięknego MOCNEGO DŹWIĘKU!!!.

WZMACNIACZ VOICE KRAT VK 238 NEW MODEL

Zapomnij o tym, że twoje głośniki często dużej mocy mają jeszcze za mało wzmocnienia.

Precyzyjne średnie tony i czystość niskich tonów (basów) pozwala na wydobycie wyrazistości, mocnego dźwięku i wyjątkowo małego wydalania ciepła, takimi właśnie zaletami może się poszczycić VOICE KRAT VK 238 NEW MODEL

Często spotykamy się z pytaniami dlaczego inne tanie konkurencyjne wzmacniacze posiadają podejrzanie wysoką moc? Odpowiadamy uczciwie, też nas to zastanawia!

Dobra wiadomość dla sympatyków basu VK 238 NEW MODEL ma poprawioną technologie MOSFET dzięki temu niski pobór mocy z akumulatora gwarantuje idealne braki zniekształceń dźwięku co jest bardzo istone dla dźwięku.

Moc max: 2 x 200 Watt
Częstotliwość 10Hz – 50kHz + 1dB
Oporność: 2ohm , 4 ohm, 8 ohm
Czułość wejściowa: 0,2 V-0,3V
Czułość volumin: ponad 70dB
Zabezpieczenie przed krótkimi spięciami: tak
Zabezpieczenie przed przegrzaniem: tak
Sygnalizacja dioda LED przed przeciążeniami: tak
Wejścia niskopoziomowe: tak
Wejścia wysokopoziomowe: tak
Wymiary VK 238: 214mm x 130mm x 48mm

PS. Zmacniacz kosztuje 59,99 zł ;-)

kampania przeciw "hiper-warsztatom" typu norauto i

Zobacz na produkty typu: telewizor, radio, olej silnikowy, sneakers ... tu ceny ustalają producenci ...nie hipermarkety.


Mylisz się, przykłady istnienie hurtownii o których mowa: http://www.gemmaoleje.pl/shpg.php?show=hurt hurtownia olejów samochodowych, http://www.intersat.rybnik.pl/oferta.html hurtownia RTV AGD. Przytaczam akurat te dwie, bo miałem z nimi na różny sposób kontakt i wiem jak działają a dlaczego przytaczam przykłady ich istnienia będzie dalej.
Mam trochę wspólnego ze sprzedażą, co prawda wyroby spożywcze, ale zasada jest zawsze taka sama bądź bardzo podobna. Powiem Ci jak to jest u mnie. Producent ma swoją cenę ustaloną, zaopatrujemy kilka małych sklepików, kupują po cenie producenta, a następnie nakładają swoją marżę. Reszta odbiorców do duże hurtownie, oni również kupują po cenach producenta, ale z rabatem Jeżeli zamówi ktoś 20kg produktu nie ma szans na nic, ale jeżeli zamówi 2 tony, to już inna sprawa. Producent stawia przede wszystkim na ilość, bo na tym zarabia. Masowa produkcja przynosi dużo większe obniżenie kosztów, ale to później trzeba sprzedać. Lepiej jest sprzedać 21 ton dziennie towaru i zarobić tylko 1zł na kg niż 500kg i zarabiać 5zł na kg. Hurtownie o rabaty walczą jak lwy, bo to jest ich zarobek, ta różnica wartości. Następnie sprzedają po cenie zbliżonej do ceny producenta lub takiej samej (a często drożej) drobnym odbiorcą a Ci narzucają swoją marżę i ostatecznia cena dla Ciebie jest taka jak u producenta. No być może powinno tak być, bo kto jaką marżę sobie narzuci to jeszcze zależy od wieeeelu rzeczy. Gdyby było tak jak twierdzisz, hurtownie nie miałyby prawa istnieć na rynku. Powiem więcej, one są niezbędne dla opłacalności interesu danego producenta. Jeżeli sklep motoryzacyjny zamówi 15l oleju, podobnie nie ma co liczyć na rabat. W Norauto aby zapełnić półkę trzeba pewnie lekko około 1000l. Tylko te ich ceny to porażka, ale podałem teorię na ten temat.

PALETY AGD I RTV! HURT BLISKO POLSKIEJ GRANICY!

UWAGA! OFERTA TYLKO DLA HANDLOWCOW!

Jestesmy niemieckim przesiebiorstwem z siedziba w 17498 Dargelin kolo Greifswald.

Zajmujemy sie przede wszystkim sprzedaza hurtowa sprzetow agd i rtv-markowych i mniej markowych pochodzacych z retury A, B, C klasy.[color=#400000]
POSIADAMY MIN. 2000 PALET NA HALI, TAKZE PALETY TEMATYCZNE![/color]

Okazyjnie posiadamy czasami rowniez odziez dziecieca, meska, damska, obuwie oraz wyposazenie wnetrz np. meble, szklo, porcelana, oswietlenie i wiele innych przedmiotow z kategorii dom, w opcji nowy towar i returny.

Promocja w tym miesiacu:

przy odbiorze 5 orginalnych palet 10% rabatu.
Wczesniej 1500 euro teraz -1350 euro za 5 orginalnych palet ze sprzetem Agd i Rtv firm: Clatronic, Bomann i Aeg, o wysokosci ok. 2 m.

Towar zawarty na paletach pochodzi z niemieckich Domow Handlowych, z tzw. retury, czyli ze zwrotow koncowek serii, zwrotow poreklamacyjnych od klientow, wystaw sklepowych.

Przedmioty te moga byc uzywane, czasami nie posiadaja orginalnych opakowan, uszkodzone, aczkolwiek w wiekszosci nadaja sie do reperacji malym nakladem finansowym i czasowym, lub nowe i gotowe do dalszej sprzedazy.

Kazda paleta jest inna (sa pakowane losowo), posiada inny zestaw sprzetow-aktualne modele 2007/2008 i srednio zawiera od 60 do 150 przedmiotow, w zaleznosci od wielkosci.

Na paletach znajduja sie w roznych proporcjach ilosciowych sprzety takie jak:

-odkurzacze cyklonowe i standardowe,

-mikrofalowki,

-wagi elektroniczne,

-wentylatory,

-grzejniki,

-grille elektryczne,

-frytkownice,

-automaty do pieczenia chleba,

-sokowirowki,

-roboty kuchenne,

-mixery, tostery,

-czajniki bezprzewodowe,

-ekspresy do kawy,

-suszarki do wlosow, lokowki, zestawy fryzjerskie,

-odtwarzacze Dvd,

-telewizory,

-kina domowe,

-wieze,

-odtwarzacze CD/MP3, odtwarzacze Mp3,

-radia samochodowe MP3/USB,

-radioodtwarzacze CD/MP3

i wiele wiele innych.

Towar jest pakowany u producentow tych produktow w Niemczech, my nie sprawdzamy i nie segregujemy sprzetow na tych paletach, sprzedajemy je w orginalnym stanie, w jakim zostaly przez nas zakupione.

Odbior tylko osobisty w Niemczech, w Dargelin kolo Greifswald okolo 130 km od Szczecina.

Na granicy nie ma zadnych formalnosci i oplat.

Wystawiamy faktury.

Szukam hurtowni car audio i elektroniki samochodowej

Szukam hurtowni sprzętu car audio (nawigacje, głośniki, radia), oraz innej elektroniki samochodowej (anteny, CB radia, gadżety).Naj lepiej z pomorza.

Spadek mocy po smarowaniu SLAVIA 634

Jaki z tego morał Chyba w tej fabryce wiedzieli co robią i skoro sobie pozwolili na tak ciulową prowadnice musiał być tego jakiś powód, bo mogli od razu pakować coś lepszego i sprzedawać ją o 5zł, drożej na jeden h..j by wyszło
A może sprężyna jest już bardziej zwichrowana i prowadnica zbyt dopasowana

Przypomniała mi się historia jak byłem na szkoleniu w FSO i tam "inżynier kierownik" nam opowiadał, że zdarzały się egzemplarze POLONEZA które na torze testowym robiły masakrę :diabelek:
Były dużo lepsze od reszty a niby takie same,na chamowni dużo większa moc moment normalnie nie to auto :!!: Ale dlaczego
Więc rozbieramy i badamy temat, miesiąc w plecy nic nie znaleziono a po złożeniu zwykły szarak,tak jak reszta Poldków w granicach ich tolerancji :diabel:
Może ta twoja wiatrówka była jakimś lepszym egzemparzem
A może do cylindra za dużo dałeś czegoś, porównaj jak auto z dużą prędkością wjeżdża do kałuży tam może zachodzić podobny efekt

Ja mam taką Slavke od 5dni i narazie co mogę o niej opowiedzieć to jest naprawde mocny karabinek, używając przeciętny śrut Crosman Pointed za 12,99 4.5 z 10m przebiłem blachę od radia samochodowego :kości: tzn strzelałem do radyjka (oczywiście denata) i śrut lądował w środku a jest to dosyć gruba blacha, a z 30 m cegły pod tarczą sie kruszą a puszka po farbie w sprayu przebita na wylot i nawet się nie przewraca :kości:

Uważam, że jest dość dobry wynik więc nie mam zamiaru jej rozkręcać dopóki nie będzie to konieczne, a brzęk sprężyny mi wcale nie przeszkadza, jak dla mnie człowieka który wystrzelał dziesiątki tysięcy śrutu z Chińskich szajsów to i tak komfort jest na dużym poziomie. :D

Coś malizną mi pachną te super przepisy na tuning :: To tak jak do auta se strumiennice wpakować i stożkowy filtr powietrza poza głośniejszą pracą i gorszymi spalinami dla naszego środowiska nic się nie zmienia tylko kasę wydajemy i wierzymy w to co nam miała dać dana czynność i tyle
Wkońcu Tomasz (czyli niewierny) mam na imię i dopóki sam tego nie przerobie na własnej skuże to nie uwierzę w to co ludzie wypisują, bo w sumie każdy kto o tym mówi ma w tym interes bo albo on sam albo ktoś z jego znajomych handluje takimi rzeczami
Dla porównania ile trzeba zapłacić za 1kg smaru Molibdenowego w hurtowni lub sklepie motoryzacyjnym jakieś 25zł a na allegro kupujemy specjalny smar do wiatrówek i za 80gr płacimy 9,99 + przesyłka to samo prowadnice, co prawda nie każdy ma dostęp dp tokarki czy suwmiarki lub materiału ale nie mam nic do ludzi którzy se radzą ze sprzedaży i zarabiają własną wiedzą ale tak wkońcu ma być.
Ale nie chce mi się wierzyć, że w fabryce zbrojeniowej nie mieliby np. smaru coś w tym jednak jest

Nie chcę jednocześnie nikogo obrazić ani oskarżać, ale mamy prawo do wypowiadania własnych opinij na różne tematy i ciekaw jestem czy ktoś podziela moje zdanie czyli"Jeżeli nie jesteś super fachowcem lub masz znikome doświadczenia na jakiś temat nie poprawiaj fabryki"

Z zawodu jestem mechanikiem i z autopsji wiem że takie rzeczy to tylko w erze i bez powodu inżynierowie i projektanci dostają tak duże pensje,na pewno nie za to że co drugi internauta jest od nich lepszy to może powinni się na miejsca zamienić :diabel:

Dla przykładu podam sytuację:Na allegro zwiększ moc swego auta o 5% za 10zł, Chip tuning tylko podaj typ silnika bo muszę dobrać wartości dla twojego auta.Ok myśle sprawdzę co to za wariat za 10zł zwiększ moc o 5% to jakaś super promocja albo wolontariusz
Przysłał mi 3 rezystory (cena jednego w sklepie to max 5gr) i fotke które kable mam poprzecinać i poprostu ominąć czujnik temperatury zasysanego powietrza to coś jak jazda maluchem na ssaniu, mocy nie będzie ale spalanie za to jak w POLDKU

Więc ten cały rynek działa na dobrym pomyśle na zarobinie kasy, a nie na pomocy bliźniemu, no może 2% ma dobre chęci :kości:

Ekologicznie

Roman Rumpel:

[quote]Tomjani, ja Cię bardzo prosze - nie pieprz bez sensu ;). Jak już jeździsz
koleją to zadaj sobie kiedyś trud popatrzena ile mijasz przejazdów ze
szlabanami. Zobaczysz może, ze ci dresiarze nie klepią michy dróznikom tak
jakoś powszechnie.
[/quote]
Na pewno szlabanów jest wiele, i michy dróżników nie są klepane powszechnie -
ale w przynajmniej w przypadku tego jednego przejazdu pod Piasecznem panował
jakiś podejrzany NIEDASIZM. A to jak kibel przepuszczał TIR-y, zatrzymując się
prawie całkowicie (tj grubo poniżej 20km/h) i próżno dając sygnał - widziałem
na własne oczy!
[quote]
Gdyby se tak polskie koleje postawiły wiadukt, to faktycznie nie
musiałyby się obawiać. Za to musiałyby go wybudować na własny koszt,
przekazać w nieodpłatne użytkowanie drogowcom, i jeszcze uiścić
podatek od darowizny. Porąbane prawo rodem z III RP!

Znowu chrzanisz, ale moze mnie przekonasz - jakieś konkretne akty prawne z
datą uchwalenia oraz z wykazem starań podjetych przez "IV" co do zmiany tych
przepisóe?
[/quote]
Tam było więcej podobnych "kfiatkuf". Na czele ze sztandarowym
przepisem "transformacyjnym" nakładającym na PKP (jak i na inne
przedsiębiorstwa państwowe) rujnujący harcz zwany DEWIDYNDĄ (czyli podatek od
majątku trwałego, nie mylić z dywidendą która jest podatkiem od wypracowanych
zysków). Deklaratywnie chciał go znieść były KLD w roku 1993 - jakby w
przewidywaniu że po wyborach wystąpi już w nowym wcieleniu i jego
przedwyborcza obietnica będzie mogła pójść w zapomnienie.

[quote]Ale czego wymagać od międzynarodowego TIRrorysty, który
siedzał pewnie 36 godzin non stop za fajerą,

Widziałes tarczkę tachografu, czy tylko tak sobie plumkasz?
[/quote]
A i owszem, są tachografy. Są także policyjne kontrole drogowe - i jest radio
CB używane do ostrzegania przed nimi. Są policyjne patrole radarowe - i
są "antyradary". Są zabezpieczenia antykradzieżowe samochodowego sprzętu audio
oraz telefonów komórkowych - i są punkty oferujące (oficjalnie!)
profesjonalne "rozkodowywanie" trefnego sprzętu. Nie dziwiłbym się w tej
sytuacji gdyby nierzadką praktyką było "podrasowywanie" tachografów.

[quote]a mimo to był spóźniony i bardziej bał się represji ze strony pracodawcy
niż pociągu?

Znasz jego rozkład jazdy ( tego kierowcy)?
[/quote]
W każdym razie sąd uznał za stosowne aresztować sprawcę. A mało to jest
wypadków gdy TIR z hukiem wjeżdża do chałupy o piątej rano? Gdy jadę pociągiem
w nocy, trasą równoległą do jkakiejś ważniejszej drogi, co rusz widzę ciągnące
w oddali charakterystczne łańcuszki pomarańczowych światełek. Strach pomyśleć
ile tego draństwa kotłuje się po kraju zwłaszcza nocą! :-(
[quote]
Może powinno być podobnie jak w żeglarstwie: skoro TIR-y w
odróżnieniu od aut osobowych zagrażają nie tylko sobie (w sensie
innym uczestnikom ruchu drogowego) ale i podmiotom trzecim (pociągom,
domom mieszkalnym) - powinny poruszać się tylko wyznaczonymi trasami,
gdzie wszystkie przejazdy kolejowe są dwupoziomowe?

Które przejazdy zeglarskie są dwupoziomowe?
[/quote]
Nie zastanawiałem się nad żeglownymi akweduktami. W każdym razie obowiązuje
zakaz wpływania motorówkami i skuterami na kąpieliska. Samoloty pasażerskie
nie latają nad gęsto zaludnionymi dzielnicami mieszkaniowymi. Tylko TIR-y mogą
jeździć gdzie im się żywnie podoba (choćby po to aby omijać policyjne patrole
na głównych trasach). Ciekawe co toto robiło na przejeździe jakejś lokalnej
drogi. ALe nie wszędzie panuje taka dowolność: coraz częstsze staje się na
Zachodzie wprowadzanie zakazu wjazdu TIR-ów do centrów miast, nawet
zaopatrzenie dowozi się jakimś busem tranzitem z podmiejskiej hurtowni. A w
tej sytuacji zaczyna być sensownym aby do tej hurtowni dowozić towar (często z
bardzo daleka) nie TIR-em lecz pociągiem.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Remont ul.Polnej

KALISZ - Ciężarówki znikną wreszcie z ulicy Polnej

Na pękające ściany domów i hałas uskarżają się mieszkańcy ulicy Polnej w Kaliszu.

Kilkanaście lat temu była to zwykła droga osiedlowa. Aby nie tonąć w błocie, mieszkańcy częściowo sami sfinansowali jej budowę. Jednak później zmieniono kategorię ulicy z osiedlowej na powiatową. Z czasem przerodziła się ona niemal w obwodnicę zakorkowanego śródmieścia Kalisza. Codziennie przejeżdżają tędy setki samochodów, w tym ciężarówek, choć nawierzchnia jezdni pełna jest kolein i pozapadanych studzienek kanalizacyjnych.

Mieszkańcy bombardują więc Ratusz kolejnymi pismami z prośbami o interwencję. Zapowiadają, że w akcie desperacji gotowi są nawet ulicę zablokować i wystąpić o odszkodowania. Najpoważniejszy problem dotyczy budynków na odcinku od ulicy Południowej do Budowlanych.

::: Reklama :::

– Byłem na zebraniu rady osiedla i jeden z mieszkańców zaprosił mnie do siebie, aby pokazać popękane ściany – mówi Krzysztof Gałka p.o. dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu. – Pęknięcia faktycznie są widoczne. Ale bez odpowiedniej analizy warunków gruntowo- wodnych trudnomi jednoznacznie powiedzieć, co jest przyczyną pękania ścian. Mogą to być oczywiście drgania wywołane konstrukcją ulicy. Ale na stan budynku może także wpływać jego posadowienie, z czym mieliśmy już do czynienia na kilku ulicach w mieście. Prezydent zapowiedział na ostatniej sesji Rady Miejskiej, że taka ekspertyza zostanie wykonana.

Dopiero na jej podstawie będzie możliwe przygotowanie projektu, dotyczącego przebudowy ulicy Polnej. Ma on powstać jeszcze w tym roku. Remont jezdni mógłby zostać przeprowadzony równolegle z planowaną w najbliższym czasie budową drugiego odcinka Trasy Bursztynowej, czyli obwodnicy miasta.

Na razie na Polnej zostało wprowadzone ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę i co jakiś czas można tam spotkać policjantów z radarem. Ustawiono także znaki, zakazujące wyprzedzania przez samochody ciężarowe, które są głównym utrapieniem mieszkańców.

– Mimo ograniczenia, tiry nadal pędzą jak szalone. Kierowcy przez radio informują się tylko, że nie ma żadnych patroli drogówki. A w naszych domach wszystko się trzęsie – mówią mieszkańcy, którzy chcieliby przekwalifikowania ulicy na drogę osiedlową oraz wprowadzenia zakazu wjazdu dla aut powyżej 3,5 tony. Problem jednak w tym, że przy Polnej i sąsiedniej ulicy Budowlanych mieszczą się firmy, m.in.mleczarnia oraz hurtownia materiałów budowlanych, do których muszą dojeżdżać cięższe samochody.

– Uznaliśmy, że w tej sytuacji ograniczenie będzie dotyczyło pojazdów o masie całkowitej powyżej ośmiu ton – dodaje Krzysztof Gałka. – Znaki powinny zostać ustawione już w najbliższy poniedziałek. Ograniczenie nie będzie dotyczyło jedynie zaopatrzenia i służb miejskich.

Głos Wielkopolski

Ostatnio tam jechałem i ta ulica nie jest w takim bardzo złym satnie , sa duzo gorsze ulice w Kaliszu które wymagaja natychmiastowego remontu, ale Polna tez nadaje się do remontu

14. TO TYLKO... REALIZACJA UTOPI (plik uniwersalny)(cz. 2)

PS2
Takie to, m.in., ekonomiczne asy, dobroczyńcy prosperują (piszą książki, artykuły, doradzają, robią wykłady, uczą, są cytowani, otrzymują nagrody, rządzą (dysponują publicznymi pieniędzmi) itp.) w tym świecie (tylko jakoś świat nie chce prosperować (tym gorzej dla niego))...

Z uwagi na efekty/skutki wyróżniamy 2 rodzaje działalności:
PRACA – jest to racjonalnie - ekonomiczno-ekologiczno-etycznie - zasadne zajęcie przynoszące najbardziej efektywnie rzeczywiste korzyści (np. produkcja zdrowej żywności, energii z źródeł odnawialnych, budowa energooszczędnych budynków, transport publiczny (zbiorowy), dostarczanie istotnych, sensownych informacji itp.).

PŁATNE ZAJĘCIE – jest to irracjonalne, krótkowzroczne, utopijne imitowanie pracy; zużywanie energii, surowców, zatruwanie środowiska, tracenie zdrowia, czasu, pieniędzy; postępowanie mające na celu obrót pieniędzmi, pobierając za to zajęcie prowizję, czemu często towarzyszy jeszcze pranie mózgu tzw. klientom, by skorzystali z oferty (np. produkcja tzw. dupereli, w tym zniczy, wiązanek, kwiatów, które po kliku dniach stają się śmieciami, produkcja i używanie lakierów, farb do paznokci, mazideł, trucizny nikotynowej, alkoholowej, szkodliwej żywności i takich dodatków do niej, w tym konserwantów, barwników, większości samochodów osobowych, przemysł jubilerski, zbrojenia, przeznaczanie ropy, węgla na cele energetyczne, działalność org. religijnych, robienie politycznej kariery, ogłupiających, wypaczających, zabierających czas filmów, programów w telewizji, radiu (w tym wypłocin reklamowych), podobnie z treściami większości pism, książek, hazard itp., itd.).

Bieda, niedobór użytecznych produktów, usług, wynika z działań, produkcji rzeczy zbytkowych, szkodliwych, zbędnych; z powodu marnotrawstwa potencjału produkcyjnego, działań irracjonalnych.
To racjonalna użyteczność oferty ma decydować o produkcji, sprzedaży, usłudze, a nie pranie mózgów potencjalnym tzw. klientom za pośrednictwem tzw. reklam.
ZEZWOLENIA/KONCESJE EKONOMICZNO-EKOLOGICZNO-ETYCZNE
Na rynku muszą funkcjonować najlepsi, a nie, kosztem zdrowia, jakości, dzięki kombinatorstwu, najtańsi (...) producenci i usługodawcy! Bo trzeba dodać fatalne, kosztowne skutki funkcjonowania takich firm.
Ilość koncesji np. na otworzenie sklepu, zakładu usługowego powinna być wydawana na podstawie sytuacji ekonomicznej już istniejących firm/liczby potencjalnych klientów. Na zarzut, iż tak się właśnie dzieje (prawa (dzikiego) rynku) odpowiadam tekstem poniżej.
Trzeba wprowadzić koncesje ekonomiczno-ekologiczno-etyczne, by nie miało mse - masowe - dogorywanie, egzystencja, zapracowywanie się (praca po 6-7 dni w tygodniu, po 10-12 godzin dziennie nie należy do rzadkości) by tylko przetrwać, bo obok konkurencja tylko czyha.... Taka działalność, oprócz zaharowywania się tych ludzi, prowadzi też do prowadzenia jej kosztem jakości, zdrowia klientów, środowiska naturalnego (...)(bo kogo na dbanie o nie stać...), pracowników, współpracujących firm. – „tańszy”, czyli nierzadko najgorszy, wygrywa. – Jak jeden z oferentów wprowadza tańszą... ofertę, wiadomo jakim kosztem (...), to pozostali mają wybór: albo wziąć przykład albo splajtować. To, co się dowiadujemy z prasy, własnych i znajomych doświadczeń (np. o przebijaniu dat ważności, zepsutej, brudnej żywności, kłopotach z wyegzekwowaniem reklamacji) to tylko wierzchołek góry!
Częste są też sytuacje rzeczywistego pracowania (np. w sklepach, punktach gastronomicznych, msh usług), łącznie, np.1-2 godziny dziennie, a reszta czasu to czekanie na klientów, którzy za to zapłacą, w tym zdrowiem w związku z ekologicznymi skutkami małej wydajności, efektywności takich rozmnożonych msc pracy, których wybudowanie, wyposażenie i eksploatacja pochłania materiały i energię, więc odbywa się kosztem zużywania surowców, środowiska.

Racjonalna użyteczność, korzyść z działalności.
Trzeba ustalać, czy dana działalność jest korzystna - w całym, ogólnym bilansie, a więc jej wpływ na przyrodę i ludzi, bilans zysków do strat; jej racjonalną i etyczną użyteczność - począwszy od np.: wydobycia, transportu, sprzedaży i przerobu surowców, następnie sprzedaży i transportu półproduktów do hurtowni, ich ponownej sprzedaży indywidualnym odbiorcom i ponownego transportu do msa przerobu, wytworzenia docelowego produktu, a następnie jego transport do kolejnych hurtowni, sprzedaż, a z nich do punktów sprzedaży dla indywidualnych odbiorców, ich sprzedaż, po czym jego wykorzystywanie, a na końcu, po zużyciu, jego pozbycie się (przetworzenie).

Relacja WOŚP Ustrzyki Dolne

Od godziny 7.30 na mieście w Ustrzykach Dolnych kwestowali wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Około godziny 11.00 na ustrzyckim Rynku rozpoczęły się przygotowania do koncertu. Przy pomocy strażaków z Ustrzyk Dolnych zainstalowana została scena, a potem sprzęt nagłaśniający.

Punktualnie o godzinie 15.30 prowadzący koncert dyrektor Ustrzyckiego Domu Kultury Wojciech Szott przywitał wszystkich zgromadzonych i rozpoczęło się orkiestrowe granie.

Jako pierwsze przed publicznością zaprezentowały się dwie formacje ustrzycki- The Grudge oraz M.A.G. Po nich przyszedł czas na krośnieński zespół rockowy "Maska". Około godziny 17.00 na scenie pojawił się Burmistrz Miasta i Gminy Ustrzyki Dolne- pan Henryk Sułuja, który wraz z konferansjerem przeprowadził kilka licytacji. Wśród wylicytowanych przedmiotów znalazły się:
- WOŚP'owy Starosta Bieszczadzki- cena 600 zł
- brykiet zmielonych 20 tys. złotych przez PWPW- cena 550 zł
- Orkiestrowy Tort- cena 280 zł
- rodzinny karnet na basen- cena 65 zł

Po pierwszej turze licytacji przed ustrzycką publicznością zagrała "Kapela na dobry dzień", prezentując swój folkowy repertuar.

Punktualnie, o godz. 19:05 rozpoczął się pokaz ratownictwa medycznego. Jako pierwsi to działań przystąpili strażacy, którzy rozcinając auto wydostali ze środka dwie uwięzione pasażerki. Następnie poszkodowanymi zajęły się dwa zespoły ratownictwa medycznego z ustrzyckiego szpitala, a strażacy wraz z policjantami zabezpieczyli miejsce wypadku.

Kolejnym punktem programu były licytacje, i tutaj do najciekawszych sprzedanych przedmiotów można zaliczyć:
- dwuosobowa wycieczka do Lwowa- cena 130 zł
- duży misiek- cena 70 zł
- plakat z autografem Jurka Owsiaka- cena 60 zł

O godzinie 20.00 rozpoczęło się tradycjne, symboliczne światełko do nieba, a po nim zagrał ostatni tego dnia zespół "White Tower" ze Starego Sącza.

Po koncercie do późnych godzin nocnych w sztabie trwało wielkie liczenie zebranych pieniędzy. Efekt końcowy to 23 397 zł.

W tym miejscu, jako organizatorzy XVI finału WOŚP w Ustrzykach Dolnych chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do tego, aby 13 stycznia 2008 roku ustrzycka orkiestra zagrała tak dobrze.

Współorganizatorzy:
Urząd Miasta i Gminy
Starostwo Powiatowe
Ustrzycki Dom Kultury

Partnerzy:
Bieszczadzkie Centrum Informacji i Promocji- kierownik pan Marcin Budzyk
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej

Patroni medialni:
Polskie Radio Rzeszów
Portal informacyjny eSanok.pl
TV Sanok
Ustrzycka Scena Alternatywna
Band.pl
Gazeta Bieszczadzka
Nasze Połoniny
Portal Lesko.net.pl

Podziękowanie za przygotowanie pokazu ratownictwa medycznego dla:
Państwowa Straż Pożarna w Ustrzykach Dolnych- koordynator pokazu pan Marek Piwiński
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Komenda Powiatowa Policji w Ustrzykach Dolnych
Autonaprawa J.R. Gąbka
Auto-złom w Lesku

Sponsorzy:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej - Veolia Transport
Drukarnia Piast Kołodziej z Sanoka
Firma Handlowo-Usługowa "Erino", Mariusz Opaliński
Hurtownia "Edmark", Kazimierz Górecki
Spółdzielnia Handlowo-Usługowa "Halicz"
Firma Handlowo-Usługowa "Bieszczady", Tadeusz Szczepkowicz
Bar "Niedźwiadek", Arkadiusz Kuc
Restauracja "Bieszczadzka"
Wyciągi narciarskie "Lesko-ski" Weremień, Marta i Mariusz Skubisz
Wyciągi narciarskie Gromadzyń i Laworta, Bronisław Mrugała
Cukiernia "Szelców"
Biuro Podróży "Eko-Karpaty"
Autonaprawa J. R. Gąbka
MKP "Delfin"
Kawiarnia, Pizzeria "Orlik", Bronisław Plęs
Firma Handlowo-Usługowa "Agat", Wiesława Sokołowska
Kwiaciarnia "Pod Dębami", Paweł Romanów
Sklep "Nefretete", Aneta Wojdanowska
"Złotnik", Stanisław Jabłoński
Fryzjerstwo Damskie, Elżbieta Orłowska
Sklep Wielobranżowy "Daja", Danuta Toporowska i Tomasz Gajdemski
"Salon Mody", Robert Kamiński
Firma "Bosz", księgarnia w Ustrzykach Dolnych
Firma Handlowo-Usługowa "Horsejachttur", Monika Dopierała
Gabinet Kosmetyczny, Anna Amarowicz
Sklep, Danuta Tarnawska
Handel i usługi, Anna Miszczak
Firma Handlowo-Usługowa "Berni", Bernard Podkówka
Kiosk Spożywczo- Przemysłowy, Stanisław Chmarowski
Studio Fryzur "Trendy"
Centrum Sportowe, Zdzisław Cichowski
Drogeria "Naomi", Jerzy Pecka
Firma Handlowo-Usługowa "4 pory roku", Kazimierz Karabanowski
Sklep Wielobranżowy "Adrian", Renata Uszak
Sklep turystyczny "Azymut"
Usługi optyczne "WIM", Michał i Halina Wieczeńska
Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe "Betonstal", A.Susik i wspólnicy
Hurtownia Dan-Mir, Mirosław Białkowski

Organizatorzy: Bartosz Romowicz, Daniel Szczepkowicz

V Targi Motoryzacji

Szanowni Państwo,

W imieniu Centrum Targowego Pomorza i Kujaw Sp.j. w Bydgoszczy mam zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w V Targach Motoryzacji pod nazwą "AUTO-SHOW 2007", które odbędą się w dniach 23 - 25. 03. 2007r. w Bydgoszczy.
Targi te, tradycyjnie już, odbędą się w hali widowiskowo-sportowej "ŁUCZNICZKA" w pełni klimatyzowanej, uznawanej za najbardziej nowoczesny obiekt tego typu w Polsce. Dla potrzeb wystawienniczych oddajemy blisko 3 000m2 powierzchni wewnątrz hali, 1000 m2 powierzchni kuluarowej dla stoisk zabudowanych i 3 000m2 na zewnątrz, salę konferencyjną dla 150 osób, wyposażoną w urządzenia multimedialne. Przy hali znajduje się monitorowany parking dla ok. 800 samochodów.
Targi organizowane co roku w Bydgoszczy, pod patronatem honorowym władz regionalnych, wojewódzkich i samorządowych, są przeglądem wiodących marek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, a także części i akcesoriów motoryzacyjnych, ogumienia, wyposażenia warsztatów samochodowych i wulkanizacyjnych, narzędzi i urządzeń diagnostycznych. Swoją prezentację mają też pojazdy zabytkowe. Równocześnie najlepsze produkty, technologie i samochody, prezentowane na wystawie, będą wyróżnione w ramach konkursu o Nagrodę Główną targów.
W ubiegłym roku targi nasze zgromadziły ponad 60 wystawców prezentujących części, narzędzia i akcesoria motoryzacyjne, -15 autoryzowanych dealerów samochodowych, promujących 10 nowości samochodowych i odwiedziło je blisko 10 000 osób. Dzięki współpracy z Cechem Rzemiosł Metalowych zaprosiliśmy też warsztaty naprawcze, mechaniki samochodowej, lakiernictwa i blacharstwa samochodowego, elektroniki i serwisu motoryzacyjnego, a udział swój zgłosiło 18 firm .
Medialnie nagłaśniamy naszą imprezę w TVP 3, radiu "GRA" oraz "PiK", "Expressie Bydgoskim", "Nowościach", oraz magazynach ogólnopolskich: "AutoElektro", "Auto Expert", "Auto Moto Serwis" "Automobilista", "Samochody Specjalne", "Auto-Tuning-Świat" i "Auto-Tydzień" Auto Service Manager, Transport i Spedycja. Wysyłamy także ok. 1000 zaproszeń do warsztatów samochodowych, hurtowni, sklepów motoryzacyjnych itp. Imprezę naszą promujemy w branżowych portalach internetowych min. w www.tuningforum.pl GRATKA.pl. i MOTOFAKTY.pl
W ramach imprez towarzyszących targom Automobilklub Bydgoski zorganizuje m.in. rajd samochodowy, szkołę doskonalenia techniki jazdy - wybrane elementy, pokazy instruktażowe wyrabiające nawyk wychodzenia z poślizgu, a Grupa Ratownictwa Medycznego przeprowadzi pokazy udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych. Ponadto odbywać się będą jazdy próbne samochodami testowymi wystawców pod nadzorem instruktorów.
Odbędzie się też wiele konkursów organizowanych dla zwiedzających m.in. konkurs "Wybieramy Auto Targów", konkurs na najładniejsze stoisko i współorganizowany z "Expressem Bydgoskim" konkurs na najlepszy "Auto-Service Pomorza i Kujaw 2006" w trzech kategoriach: - autoryzowane stacje obsługi, - warsztaty naprawcze, stacje diagnostyczne. Celem konkursu jest wybór i promocja najlepszych warsztatów naprawczych, autoryzowanych stacji obsługi i auto-salonu w regionie Pomorza i Kujaw.
Wyrażamy przekonanie, że problematyka targów zainteresuje i zaspokoi zainteresowania szerokiej rzeszy potencjalnych nabywców jak i aktualnych właścicieli pojazdów samochodowych, warsztatów, serwisów, sklepów i hurtowni.
Licząc na współpracę pozostaję z wyrazami szacunku,


Włodzimierz Piotrowski
Dyrektor CTPiK



Serdecznie zapraszam!

System Audio od samego początku - pomożecie?

jednak mam racje nie czytasz moich postow i potem sie robi bezsensowna dyskusja, mowilem ze ultradriva moge mu zaproponowac na zasilenie 4 glosnikow ktore bedzie mial w drzwiach przod tyl nie pod subwoofer,

nie wiem ,sformuowałeś to tak że możnabyło mieć wątpliwości
ale tak czy inaczej - czemu akurat aktywny podział ?
Pozatym tak naprawde to jeśli Kolega ma ponad 3k to wogóle nie ma co rozmawiać o jakimś tam ultradrive

dodatkowo oferujesz koledze hellixy blue toz to dopiero nisza rece opadaja gosc ma troche kasy chce cos konkretnie zrobic a ty mu hellixy proponujesz, do tego to mu wzmak nie potrzebny pod mocnym radiem zagra i bez, ale to kicha taka jak hertz i inne szity tego pokroju, dla ludzi ktorzy nie maja wymagan a kolega widze ma....

heh, widze że nie czytasz tego co pisze
zauważ że wcześniej nie wiedziałem ile będzie miał kasy , mogło się równie dobrze okazać że ma 1000 czy 1200zl na całość.
Pozatym widze że raczej helixów nie mialeś w ręku skoro mówisz że tak cięko grają

Pod jakim mocnym radiem
Wszystkie radia mają zbliżoną moc oscylującą w granicach 18w na kanał.
Żadna 16 nie zagra pod radiem, mało która 13 nawet...
Porównywanie helixów do hertza to też nieporozumienie.

nie infinity takero nie wpisalo mi sie z rozpedu, topowe modele sa bardzo bardzo napisalem zreszta ze ewentualnie i ze dobre...

większość infinity to w najlepszym razie klasa helixów
A i sama kappa perfect nie jest czymś naprawde dobrym za tą kase.

to po raz kolejny potwierdza ze nie czytasz dokladnie moich postow...

ciężko byłoby cytować bez czytania

http://www.ultradrive.nl/ultradrive.swf

jest to 4/090 badz 4/110 nie pamietam do glosnikow dobrej klasy w drzwi spokojnie wystarcza wiem bo wsadzalem do paru aut czego nie mozna powiedziec o wzmaku w radio, cena ok 150zl jak dla klubowiczow jestem w stanie zalatwic z gwarancja polska od dystrybutora w tej cenie ciezko znalezc cokolwiek na prawde...


coś niewiele tam napisali o tym wzmaku , w sumie to nic poza mocą
ma on przetworke ?

Śmiejecie się że tyle kasy? praktycznie drugie Tico. Inni kładą więcej, duuużo więcej... Ale ja tej bryki już nie sprzedam. Jest moim pierwszym samochodem i się przywiązałem. A ostatnio znalazłem w hurtowni kompletny nowy silnik za 3 tys z małym hakiem. Czegóż chcieć więcej Może kupię drugie, ale tego nie oddam

dam Ci dobrą rade - dobrze się zastanów zanim wydasz tyle kasy na tico, serio...
Po co nowy silnik , skoro tyle to samochód kosztuje ? Tym bardziej że silnik w tico nie psuje się kompletnie ...
Ja za 2000zł z hakiem kupiłem c20xe z masą akcesorii

Ok Panowie. Wiem, że to głupio zabrzmi, ale na czym polega ten odsłuch w salonie CA? Gdzie mogę znaleźć najbliższy? Pewnie gdzieś w Łodzi?

Czy tam są jakieś przykładowe zestawy, słucham i oceniam, czy mi takie parametry dźwięku podchodzą?

dokładnie
słuchasz, oceniasz , znów słuchasz i sumarycznie wiesz już czego chcesz.
A ta wiedza właśnie jest najważniejszą sprawą przy kompletowaniu audio i to nie tylko samochodowego.
Weź pare swoich ulubionych płyt, które wiesz jak brzmią bo sprzedawcy lubią pokazywać możliwości sprzętu na specjalnie przygotowanych plytach

Ale koleś też pracy włożył. i kasy

ja bym wolał lepszy wóz kupić niż wkładać kase w jakiegoś tam matiza czy tico,
prawda jest taka że jeśli pojeździsz innym wozem chwile, wcale nie jakimś specjalnym to potem odkrywasz że taki samochód jak tico to nie samochód
Silnik + montaż to conajmniej 4k, audio + jakieś tam pierdoły i już będzie 8k - jeśli tyle masz zamiar włożyć do tico to proponuje naprawde poważnie to przmyśleć...

V targi motoryzacji

A oto info

V Targi Motoryzacji
AUTO-SHOW 2007 23-25.03.2007

english version

Szanowni Państwo,

W imieniu Centrum Targowego Pomorza i Kujaw Sp.j. w Bydgoszczy mam zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w V Targach Motoryzacji pod nazwą "AUTO-SHOW 2007", które odbędą się w dniach 23 - 25. 03. 2007r. w Bydgoszczy.
Targi te, tradycyjnie już, odbędą się w hali widowiskowo-sportowej "ŁUCZNICZKA" w pełni klimatyzowanej, uznawanej za najbardziej nowoczesny obiekt tego typu w Polsce. Dla potrzeb wystawienniczych oddajemy blisko 3 000m2 powierzchni wewnątrz hali, 1000 m2 powierzchni kuluarowej dla stoisk zabudowanych i 3 000m2 na zewnątrz, salę konferencyjną dla 150 osób, wyposażoną w urządzenia multimedialne. Przy hali znajduje się monitorowany parking dla ok. 800 samochodów.
Targi organizowane co roku w Bydgoszczy, pod patronatem honorowym władz regionalnych, wojewódzkich i samorządowych, są przeglądem wiodących marek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, a także części i akcesoriów motoryzacyjnych, ogumienia, wyposażenia warsztatów samochodowych i wulkanizacyjnych, narzędzi i urządzeń diagnostycznych. Swoją prezentację mają też pojazdy zabytkowe. Równocześnie najlepsze produkty, technologie i samochody, prezentowane na wystawie, będą wyróżnione w ramach konkursu o Nagrodę Główną targów.
W ubiegłym roku targi nasze zgromadziły ponad 60 wystawców prezentujących części, narzędzia i akcesoria motoryzacyjne, -15 autoryzowanych dealerów samochodowych, promujących 10 nowości samochodowych i odwiedziło je blisko 10 000 osób. Dzięki współpracy z Cechem Rzemiosł Metalowych zaprosiliśmy też warsztaty naprawcze, mechaniki samochodowej, lakiernictwa i blacharstwa samochodowego, elektroniki i serwisu motoryzacyjnego, a udział swój zgłosiło 18 firm .
Medialnie nagłaśniamy naszą imprezę w TVP 3, radiu "GRA" oraz "PiK", "Expressie Bydgoskim", "Nowościach", oraz magazynach ogólnopolskich: "AutoElektro", "Auto Expert", "Auto Moto Serwis" "Automobilista", "Samochody Specjalne", "Auto-Tuning-Świat" i "Auto-Tydzień" Auto Service Manager, Transport i Spedycja. Wysyłamy także ok. 1000 zaproszeń do warsztatów samochodowych, hurtowni, sklepów motoryzacyjnych itp. Imprezę naszą promujemy w branżowych portalach internetowych min. w www.tuningforum.pl GRATKA.pl. i MOTOFAKTY.pl
W ramach imprez towarzyszących targom Automobilklub Bydgoski zorganizuje m.in. rajd samochodowy, szkołę doskonalenia techniki jazdy - wybrane elementy, pokazy instruktażowe wyrabiające nawyk wychodzenia z poślizgu, a Grupa Ratownictwa Medycznego przeprowadzi pokazy udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych. Ponadto odbywać się będą jazdy próbne samochodami testowymi wystawców pod nadzorem instruktorów.
Odbędzie się też wiele konkursów organizowanych dla zwiedzających m.in. konkurs "Wybieramy Auto Targów", konkurs na najładniejsze stoisko i współorganizowany z "Expressem Bydgoskim" konkurs na najlepszy "Auto-Service Pomorza i Kujaw 2006" w trzech kategoriach: - autoryzowane stacje obsługi, - warsztaty naprawcze, stacje diagnostyczne. Celem konkursu jest wybór i promocja najlepszych warsztatów naprawczych, autoryzowanych stacji obsługi i auto-salonu w regionie Pomorza i Kujaw.
Wyrażamy przekonanie, że problematyka targów zainteresuje i zaspokoi zainteresowania szerokiej rzeszy potencjalnych nabywców jak i aktualnych właścicieli pojazdów samochodowych, warsztatów, serwisów, sklepów i hurtowni.
Licząc na współpracę pozostaję z wyrazami szacunku,

Włodzimierz Piotrowski
Dyrektor CTPiK

Może w zwiazku z tymi targami zrobimy jakiś spot w bydzi? Co wy na to?

Polak Potrafi!!! Samochód na...powietrze! :D

Pneumatyczne samochody

W Europie startuje produkcja auta na sprężone powietrze. To co najmniej 50
lat przed planowanym wyczerpaniem złóż ropy naftowej i popularyzacją
samochodów napędzanych wodorem. W stworzeniu projektu pomógł wynalazek
polskiego inżyniera sprzed 135 lat

- Nigdy nie wątpiłem, że to zadziała, choć na początku śmiali się ze mnie
nawet rodzimi francuscy inżynierowie i prasa - ogłosił w grudniu Guy Negre,
twórca samochodu i szef francuskiej firmy Moteur Development International.

Twórca najbardziej ekologicznego auta świata przyznaje, że początkowo marzył
wyłącznie o stworzeniu konwencjonalnej konstrukcji o możliwie najniższej
emisji spalin. Pomysł zarzucił w momencie, w którym wpadł na trop odkrycia
Ludwika Mękarskiego, twórcy eksperymentalnych linii tramwajowych sprzed
blisko półtora wieku. Początkowo rozważał konstrukcję samochodu o napędzie
hybrydowym, pneumatyczno-spalinowym. Dobre parametry prototypowych silników
skłoniły go jednak do skonstruowania auta wyposażonego wyłącznie w napęd
pneumatyczny.

Dmuchanie na tłoki:

Jakim cudem to działa? Pomysł jest tak prosty, że trudno przyjąć go bez
podejrzliwości. W pneumatycznym wehikule rolę zbiornika paliwa przejmuje
pokaźna butla ze sprężonym powietrzem. Gaz pod bardzo wysokim ciśnieniem
trafia wprost do cylindra. Pchnięty rozprężającym się gazem tłok opada.
Uruchomiony mechanizm korbowy przełącza zawory, wstrzykując kolejną porcję
powietrza pod tłok, który wędruje do góry, i... gotowe. Rytmicznie
poruszające się tłoki napędzają samochód nie mniej skutecznie od
mikrowybuchów sprężonego paliwa detonowanego iskrami świec zapłonowych.

Różnice pomiędzy zwykłym mechanizmem korbowym a tym stosowanym w
pneumatycznych autach wynikają z potrzeby zwiększenia wydajności.
Najciekawsza zmiana polega na dodaniu specjalnego zawiasu w połowie
korbowodu. Dzięki niemu tłok może dłużej pozostać w najwyższym położeniu,
pozostawiając więcej czasu na wtłoczenie do cylindra nowej porcji sprężonego
powietrza. Wydajność wzrasta także dzięki pozostawieniu części "zużytego"
powietrza w cylindrze. Pomaga ono ogrzać nową porcję gazu wtryskiwanego ze
zbiornika i zwiększa siłę jego rozkurczu. Dzięki tym rozwiązaniom na jednym
pneumatycznym baku autko MDI potrafi przejechać do 300 kilometrów. Ale czy
wożenie w samochodzie istnej bomby nie jest niebezpieczne?

Ujemne zanieczyszczenie:

Nie trzeba dodawać, że tak napędzany samochód porusza się niemal
bezszelestnie i nie zanieczyszcza atmosfery spalinami. Mało tego. Dzięki
wbudowanym filtrom zabezpieczającym mechanizm pojazdu przed zatkaniem
opuszczające rurę wydechową powietrze jest czystsze od tego, które
wpompowano do zbiornika.

Krytycy "najczystszego środka lokomocji od czasu sandałów z wikliny" - jak
nazwał autko motoryzacyjny magazyn "Top Gear" - oskarżają projektantów o
hipokryzję. Wszak elektryczne sprężarki napełniające zbiornik korzystają z
pracy tradycyjnych elektrowni wypuszczających do atmosfery produkty spalania
węgla. Autorzy pomysłu wskazują, że dzięki pneumatycznym samochodom spadnie
przede wszystkim zanieczyszczenie powietrza w najbardziej newralgicznych
rejonach - centrach miast, gdzie zagęszczenie ruchu ulicznego jest
największe. Poza tym "hurtowa" produkcja energii w elektrowniach jest o
wiele przyjaźniejsza dla środowiska niż przepuszczanie benzyny przez rury
wydechowe setek tysięcy samochodów w różnym stanie technicznym. Nie bez
znaczenia jest też wysoka sprawność pneumatycznego silnika. W warunkach
miejskich jest ona dwukrotnie większa niż w zwykłym silniku benzynowym. Przy
tej sprawności w silniku spalinowym jeden litr benzyny wystarczyłby na
przejechanie nawet 200 kilometrów! Jedynym produktem pochodnym ropy
naftowej, bez którego auto nie może się obyć, jest olej. Dzięki niskiej
temperaturze, w której pracuje silnik, oleju nie trzeba jednak wymieniać
częściej niż co 50 tys. km.

Aby zmniejszyć wagę modelu, w samochodzie zastosowano dodatkowo kilka
ulepszeń. Karoserię wykonano z włókna szklanego. Około 20 kg udało się
zaoszczędzić, redukując instalację elektryczną. Reflektory, kierunkowskazy,
oświetlenie tablic rejestracyjnych itp. łączy tylko jeden kabel zasilający.
Włączanie i wyłączanie lamp odbywa się przez radio z nadajnika zamontowanego
pod deską rozdzielczą.

Osiągi tak napędzanego autka nie wzbudzą raczej szacunku miłośników
ekstremalnych rozrywek. Samochód rozwija maksymalną prędkość 110 kilometrów
na godzinę, co czyni z niego odpowiednik typowego miejskiego samochodziku
idealnego do dojazdów do pracy lub zakupów w supermarkecie. Produkcja autka
w pierwszej z licencjonowanych fabryk w Hiszpanii ma ruszyć już w tym roku.
Równocześnie trwają negocjacje ze stacjami benzynowymi gotowymi udostępnić
sprężarki do "tankowania" pneumatycznych samochodów. Osoby, którym dane było
zasiąść za kierownicą powietrznego wehikułu, nie wspominają na razie, czy
można nim ruszyć z piskiem opon.

http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2486583.html?nltxx=1000621&nlt...

Zobacz tam powiększenie:
Samochód na sprzężone powietrze. Model Familly
Moteur Development International

Zobacz tam powiększenie:
Samochód na sprzężone powietrze. Model Taxi
Moteur Development International

ZOBACZ TAKŻE
. Lokomotywa bez pary
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2486585.html

PODZIĘKOWIANIA

Towarzystwo Żużlowe Start Gniezno pragnie bardzo serdecznie podziękować wszystkim swoim sponsorom, reklamodawcom, partnerom i przyjaciołom za pomoc w sezonie 2005. Dziś kiedy wszyscy radujemy się powodu odniesionego sukcesu jakim bez wątpienia jest powrót do pierwszej ligi, pomoc ofiarodawców nabiera jeszcze większej wartości!

- P.P.H.U. „Fular” Beata i Krzysztof Frąckowiakowie, ul. Wrzesińska 5, Kostrzyn Wlkp.
- Urząd Miejski w Gnieźnie
- F.P.U.H. Waldemar Niemienionek, Osiniec 7b, Gniezno
- „Dar-Fol” Katarzyna Imbierowicz, Osiniec, Gniezno
- Usługi Motoryzacyjne „Tacho-Tech”, ul. Kolejowa 2, Gniezno
- P.H.U. Przemysław Dziemidowicz, ul. Sobieskiego 20, Gniezno
- „Woker” s.c. ul. 22 lipca 91, Gniezno
- P.H.U. Export-Import „Toda” Dmyterko&Dzianot, ul. Kiszkowska 7, Gniezno
- Handel Produkcja Usługi „Amilac” Kamila Cholewiak, Al. Reymonta 26, Gniezno
- „Adriano” Olgierd Konieczny, ul. Pobiedziska 4, Gniezno
- „Auto-Format” Niechanowo - Cielimowo, ul. Klonowa 1
- Serwis samochodowy „Wendex”, Łubowo 14 b
- Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menadżerska „Milenium”, ul. Cieszkowskiego 17, Gniezno
- Sklep branży przemysłowej Marek Szuba, ul. Warszawska 11, Gniezno
- P.P.P.U.H. „Rado” Radosław Gieburowski, ul. Witkowska 98, Gniezno
- Narzędzia, Las, Ogród, Dom, ul. Witkowska 62, Gniezno
- „Piotrex” Teresa i Bogusław Łyczek s.j. ul. Poznańska 13, Swarzędz
- P.W. „Hawa” Jan Walczak, ul. Grunwaldzka 4, Gniezno
- Z.P.U.H. „Frezmad” L.D., ul. Objazdowa 14, Września
- P.H.U. „Mal-Lak” Leszek Basiński, ul. Kościuszki 2/3, Gniezno
- P.H.U. „Twój Gaz” Robert Grawon, Al. Reymonta 26, Gniezno
- „Fakro” Sp.z o.o. ul. Węgierska 144a, Nowy Sącz
- P.D.H.U. „Exterm” s.j. ul. Gębicka 11, Gniezno
- Provident Polska S.A. Al. Jerozolimskie 92, Warszawa
- P.F.H.U. „Krzesiński” Grażyna Borczyk Krzesińska, ul. Libelta 58a/5, Gniezno
- „Społem PSS”, ul. Żnińska 2, Gniezno
- Skup i Sprzedaż Złomu Wojciech Borzykowski Owieczki 16, Łubowo
- Firma Tomasz Słomiański, ul. Warszawska 8, Gniezno
- P.W. „Trapex” S.A. Al. Reymonta, Gniezno
- Elektronarzędzia Serwis Włodzimierz Frankowski, ul. Hoża 10, Gniezno
- „Albart” s.c. ul. Drewsa 3/2, Gniezno
- Agencja Reklamowa Idea, Os. Jagiellońskie 29, Gniezno
- P.P.H. „Tina”, ul. Podkomorska 8, Gniezno
- P.H.U. Damian Fabisiak, ul. Sienkiewicza 14/3, Gniezno
- „Sofex” M. Gęsior s.j. ul. Kiszkowska 1, Gniezno-Skiereszewo
- „Ren-Dar” Auto handel Dariusz Rączka, ul. Głęboka 26, Gniezno
- Elektromechanika pojazdowa Andrzej Woźniak, ul. Witkowska 105, Gniezno
- „Auto-Marsel” Agnieszka Szewior, Komis samochodowy ul. Poznańska 41, Gniezno
- „Pralbiel” Pranie wodne i chemiczne Eugenisz Bułakowski i Beata Rogalewska, ul. Chrobrego 20, Gniezno
- P.W. „Now-Bud” Romuald-Waldemar-Tomasz Nowakowscy, ul. Przemysłowa 3, Mogilno
- ADF „Stihl” Dariusz Wesołowski, ul. Witkowska 23/1, Gniezno
- MPK sp. z o.o. ul. Wesoła, Gniezno
- Hotel i restauracja „Gewert” ul. Paczkowskiego, Gniezno
- P.W. Hurtownia Stali „Silwa”, Al. Reymonta 26, Gniezno
- „Hil-Gaz” Paweł Hildebrański, ul. Roosevelta 98, Gniezno
- „Bimex” s.j. ul. Witkowska 117, Gniezno
- Ośrodek szkolenia i wychowania OHP, ul. Parkowa 6, Niechanowo
- P.H.U. „Auto-Pol” Tadeusz Urbanowicz, ul. Składowa 1/2, Gniezno
- P.H. Sklep „Kinga”, ul. 3 maja 10, Gniezno
- Zakład Ciesielski Jerzy Probol, ul. Surowieckiego, Gniezno
- Hurtownia Napojów „Lech-Pol”, ul. Pstrowskiego, Gniezno
- Sieć Handlowa „Bartek” i Wytwórnia Napojów „Anrat”
- Centrum finansowe „Cameleon”, ul. Moniuszki 3, Gniezno
- Kwiaciarnia Włodzimierz Jaśkowiak, ul. Kłeckoska, Gniezno
- „URBIS”, ul. Chrobrego, Gniezno
- „Tartak” Firma Strużyński, ul. Gnieźnieńska 7, Cielimowo
- Bosch Partner Ryszard Baron, Sroczyn
- „Ruszkiewicz Sport Marketing” Paweł Ruszkiewicz, ul. Żwirki i Wigury 10/2, Gniezno
- Grupa „by.pl”, Gniezno
- Hotel „Orzeł”, ul. Wrzesińska 25, Gniezno
- Gnieźnieńskie Forum Internetowe, forum.gniezno.com.pl
- K2 Ogrody, ul. Wolności, Gniezno
- Wypożyczalnia kaset i płyt DVD „U Klymy”, ul. Jana Pawła II, Gniezno
- Firma Usługowo-Produkcyjna „Elpos” Stefan Pokładecki, ul. Pocztowa, Gniezno
- Członkowie Towarzystwa Żużlowego „Start”
- Radio Gniezno i Przemiany Na Szlaku Piastowskim
- TV Gniezno
- Portal Sportowe Fakty
- Dziennik Speedway.Info.pl

Dziękujemy również tym wszystkim, których nieświadomie pominęliśmy na tej liście. Osobne, szczególne podziękowania kierujemy do wszystkich którzy współpracowali z nami w sezonie 2005, a zwłaszcza osobom funkcyjnym, służbom medycznym, technicznym, ochroniarskim, policji i staży pożarnej. Wszystkim Państwu bardzo serdecznie dziękujemy!

Towarzystwo Żużlowe START Gniezno

Auto na ...... powietrze

Pneumatyczne samochody

W Europie startuje produkcja auta na sprężone powietrze. To co najmniej 50 lat przed planowanym wyczerpaniem złóż ropy naftowej i popularyzacją samochodów napędzanych wodorem. W stworzeniu projektu pomógł wynalazek polskiego inżyniera sprzed 135 lat

- Nigdy nie wątpiłem, że to zadziała, choć na początku śmiali się ze mnie nawet rodzimi francuscy inżynierowie i prasa - ogłosił w grudniu Guy Negre, twórca samochodu i szef francuskiej firmy Moteur Development International.

Twórca najbardziej ekologicznego auta świata przyznaje, że początkowo marzył wyłącznie o stworzeniu konwencjonalnej konstrukcji o możliwie najniższej emisji spalin. Pomysł zarzucił w momencie, w którym wpadł na trop odkrycia Ludwika Mękarskiego, twórcy eksperymentalnych linii tramwajowych sprzed blisko półtora wieku. Początkowo rozważał konstrukcję samochodu o napędzie hybrydowym, pneumatyczno-spalinowym. Dobre parametry prototypowych silników skłoniły go jednak do skonstruowania auta wyposażonego wyłącznie w napęd pneumatyczny.

Dmuchanie na tłoki:

Jakim cudem to działa? Pomysł jest tak prosty, że trudno przyjąć go bez podejrzliwości. W pneumatycznym wehikule rolę zbiornika paliwa przejmuje pokaŹna butla ze sprężonym powietrzem. Gaz pod bardzo wysokim ciśnieniem trafia wprost do cylindra. Pchnięty rozprężającym się gazem tłok opada. Uruchomiony mechanizm korbowy przełącza zawory, wstrzykując kolejną porcję powietrza pod tłok, który wędruje do góry, i... gotowe. Rytmicznie poruszające się tłoki napędzają samochód nie mniej skutecznie od
mikrowybuchów sprężonego paliwa detonowanego iskrami świec zapłonowych.
Różnice pomiędzy zwykłym mechanizmem korbowym a tym stosowanym w pneumatycznych autach wynikają z potrzeby zwiększenia wydajności. Najciekawsza zmiana polega na dodaniu specjalnego zawiasu w połowie korbowodu. Dzięki niemu tłok może dłużej pozostać w najwyższym położeniu, pozostawiając więcej czasu na wtłoczenie do cylindra nowej porcji sprężonego powietrza. Wydajność wzrasta także dzięki pozostawieniu części "zużytego" powietrza w cylindrze. Pomaga ono ogrzać nową porcję gazu wtryskiwanego ze zbiornika i zwiększa siłę jego rozkurczu. Dzięki tym rozwiązaniom na jednym pneumatycznym baku autko MDI potrafi przejechać do 300 kilometrów. Ale czy
wożenie w samochodzie istnej bomby nie jest niebezpieczne?

Ujemne zanieczyszczenie:

Nie trzeba dodawać, że tak napędzany samochód porusza się niemal bezszelestnie i nie zanieczyszcza atmosfery spalinami. Mało tego. Dzięki wbudowanym filtrom zabezpieczającym mechanizm pojazdu przed zatkaniem opuszczające rurę wydechową powietrze jest czystsze od tego, które wpompowano do zbiornika.

Krytycy "najczystszego środka lokomocji od czasu sandałów z wikliny" - jak nazwał autko motoryzacyjny magazyn "Top Gear" - oskarżają projektantów o hipokryzję. Wszak elektryczne sprężarki napełniające zbiornik korzystają z pracy tradycyjnych elektrowni wypuszczających do atmosfery produkty spalania węgla. Autorzy pomysłu wskazują, że dzięki pneumatycznym samochodom spadnie przede wszystkim zanieczyszczenie powietrza w najbardziej newralgicznych rejonach - centrach miast, gdzie zagęszczenie ruchu ulicznego jest największe. Poza tym "hurtowa" produkcja energii w elektrowniach jest o wiele przyjaŹniejsza dla środowiska niż przepuszczanie benzyny przez rury wydechowe setek tysięcy samochodów w różnym stanie technicznym. Nie bez znaczenia jest też wysoka sprawność pneumatycznego silnika. W warunkach miejskich jest ona dwukrotnie większa niż w zwykłym silniku benzynowym. Przy tej sprawności w silniku spalinowym jeden litr benzyny wystarczyłby na przejechanie nawet 200 kilometrów! Jedynym produktem pochodnym ropy naftowej, bez którego auto nie może się obyć, jest olej. Dzięki niskiej
temperaturze, w której pracuje silnik, oleju nie trzeba jednak wymieniać częściej niż co 50 tys. km.

Aby zmniejszyć wagę modelu, w samochodzie zastosowano dodatkowo kilka ulepszeń. Karoserię wykonano z włókna szklanego. Około 20 kg udało się zaoszczędzić, redukując instalację elektryczną. Reflektory, kierunkowskazy, oświetlenie tablic rejestracyjnych itp. łączy tylko jeden kabel zasilający. Włączanie i wyłączanie lamp odbywa się przez radio z nadajnika zamontowanego pod deską rozdzielczą.

Osiągi tak napędzanego autka nie wzbudzą raczej szacunku miłośników ekstremalnych rozrywek. Samochód rozwija maksymalną prędkość 110 kilometrów na godzinę, co czyni z niego odpowiednik typowego miejskiego samochodziku idealnego do dojazdów do pracy lub zakupów w supermarkecie. Produkcja autka w pierwszej z licencjonowanych fabryk w Hiszpanii ma ruszyć już w tym roku. Równocześnie trwają negocjacje ze stacjami benzynowymi gotowymi udostępnić sprężarki do "tankowania" pneumatycznych samochodów. Osoby, którym dane było zasiąść za kierownicą powietrznego wehikułu, nie wspominają na razie, czy można nim ruszyć z piskiem opon.

http://serwisy.gazeta.pl/...005-01-10-21-05

ZOBACZ TAKŻE:
. Lokomotywa bez pary http://serwisy.gazeta.pl/...48,2486585.html

Grunwald 2007

Grunwald 2007 Zwycięstwo po raz 597

Godzina 6:00

Ze snu wyrywa mnie ryk nastawionego wczoraj budziko-radia. Śpiewa jakiś szalony punkrokowiec, jego zachrypnięty i niewyspany głos obudziłby nawet nieboszczyka. Wstałem wyłączyłem artystę i przypomniałem sobie że dziś jest zaplanowana wycieczka do Grunwaldu.

Godzina 7:40
Stoję na parkingu pod domem Wilczyna.

Godzina 8:15 Jedziemy trasą toruńską. Urywa się kawał osłony silnika i żałośnie zwisa z mojej ukochanej. Zastanawiam się poważnie czy nie wpaść w panikę.

Godzina 8:20 Zajeżdżamy pod jakaś hurtownie stali. Może mają choć klucz francuski, trzeba osłonę odkręcić, może da się jechać. Spod ciężarówki wyczołguje się młody gniewny. Patrzy na nas spod oka. „Ki czort?”. Pytam się o warsztat samochodowy? „ Panie, ja tuu z podlasiaa przyjechał. Niee ma tu waarszatuuu” Przyjezdny jak słychać, ale chłop równy. Na chwile znika w szopie i wraca z uśmiechem na ustach dźwigając „francuza” o rozmiarze czołgowym. „Zaraaz się oodkręcii”. Z niedowierzaniem patrzę jak się wczołguje się ruchem zawodowego żołnierza pod samochód, a po chwili słyszę odgłosy ochoczej pracy. Po chwili zdjęta osłona ląduje w bagażniku. Da się jechać.

Godzina 9: 05 Docieramy przed dom Gorii. Nie ma jej. Nie odpowiada na telefon. Niedobrze. Znajduje się w końcu, ale minę ma nietęgą. Okazuje się że musimy być na miejscu za dwie godziny. Włączam procedury teleportacji. Tu Orzeł 3 przystępujemy do procedury wejścia w nadprzestrzeń.

Godzina 10:00 Mijamy Płońsk, Korek jak cholera. Goria mocno zastanawia się czy nie ruszyć pieszo. Wilczyn wrzeszczy coś przez okna na przechodniów, a mnie zalewa krew. Czyli wszystko w normie.

Godzina 11::00 Mława, Skręcamy w lewo na Działdowo. Faktycznie Działdowo straszne, korek na 30 min. Tym razem nawet dowcipy nie pomagają.

Godzina 11: 30 Mijamy Działdowo, ładne miasteczko ale zakorkowane jak cholera. W między czasie okazuje się że musimy być na 12. Włączam ósmy bieg.

Godzina 11:45 Jedziemy, Silnik wyje jak zarzynany. W środku grobowa cisza, przerywana tylko od czasu do czasu jakimś gromem.

Godzina 11: 55 Wjeżdżamy do Miasteczka Grunwald. Na drodze blokada. Policjant kieruje nas na objazd w przeciwna stronę niż pole bitwy. W szalonym przebłysku desperata zawracam i jadę dobre kilka kilometrów pod prąd. Napotykamy ten sam patrol policji. Posterunkowy mało nie mdleje na widok samochodu. Podbiega i coś mówi. Na szczęście też był zakręcony. Kieruje nas z powrotem. To koniec.

Godzina 12:05 Patrzę cielęcym wzrokiem na policjanta, Panie władzuchno kochana, puść nas pan. Puszcza. Przejeżdżamy kawałek i parkujemy pod sklepem.

Godzina 12:10 Pobijamy rekord świata w chodzie na półtora kilometra. Złoty medal otrzymuje Goria.

Godzina 12:15 Wchodzimy na teren bitewny. Zatrzymuje nas grupa rozwścieczonych ochroniarzy – Tu nie wolno!. Tu tylko z przepustkami!. Wyjmuje plakietkę Radiowida. „My służbowo” – Wpuszczają. Goria z Wilczyne wchodzą ja zostaje na z góry zaplanowanych pozycjach. Szukam dobrego stanowiska obserwacyjnego.
Tłumy, tłumy, tłumy. Nawet do kosza na śmieci kolejka dwustumetrowa, nie mówiąc o toaletach. Ceny jak z kosmosu, i sznury straganów z chińszczyzną. Hitem była oryginalna góralska ciupaga z napisem: „pamiątka z Grunwaldu”. Można było też sobie zrobić zdjęcie w stroju rycerskim, kompletnym. Hełm krzyżacki, kolczuga polska, Buty litewskie, rękawice bokserskie.
Przypinam plakietkę z identyfikatorem Radiowida. Zakładam na szyję aparat fotograficzny i śmiałym krokiem wkraczam za poustawiane wszędzie barierki odgradzające widzów od uczestników. Puszczają. Dzwoni Wilczyn. Goria zdążyła. Po chwili Pojawia się Wilczyn i już razem obserwujemy przebieg inscenizacji.

Godzina 14:00 Rozpoczyna się inscenizacja. Na polu bitwy usytuowanym w niecce utworzonej poniżej dwóch pagórków ustawia się rycerstwo. Od strony południowej (koło nas) Krzyżacy, Po północnej polakolitwini. Z głośników sączy się landrynkowy głos spikera cytującego Sienkiewicza i jakieś tam inne farmazony. Nad polem lata sobie motolotnia dodająca folkloru całości. Żartujemy sobie, że brakuje tylko klucza harrierów i drużyny komandosów. Z gramofonu płyną nuty „Bogurodzicy” Zaczyna się bitwa. Przebieg bitwy z góry ustalony, wygrywa Jagiełło. Zastanawiamy się czy czasem bitwa nie została wcześniej sprzedana. Wokół tłumy. Podobno 100 000 ludzi na widowni. Całkiem możliwe czułem to na karku i stopach.
A jednak warto było. Przede wszystkim można było poczuć tą namiastkę atmosfery bitewnej. Gdy poubierani w stroje historyczne członkowie bractw rycerskich z całej Polski ruszyli do ataku można było poczuć malutki dreszczyk emocji związany z klimatem jaki się wytworzył na polu bitwy. Szczęk stali, rżenie pędzących koni, huk czarnoprochówek, napięcie na widowni robiło swoje. „Na szczęście” pan komentator walący po uszach z gigantofonów skutecznie psuł atmosferę chwili. Podobnie było z biegającymi za rycerzami panami z kamerami i aparatami fotograficznymi. Armia około 1000 rycerzy dublowana było armią podobnej ilości fotoreporterów wliczając w nią również mnie i Wilczyna.

Godzina 15:30 Po bitwie, Łazimy jeszcze chwile oglądając stragany i wracamy.

Godzina 19: Wita nas Warszawa.

CBA kupuje luksusowe auta za 8 mln zł

CBA kupuje luksusowe auta za 8 mln zł

2007-03-03

(Polskapresse)

Centralne Biuro Antykorupcyjne kupuje 108 luksusowych aut. Właśnie ogłosiło na nie przetarg. Superagentów interesują auta z górnej półki, wyposażone niestandardowo i komfortowo np. w zdalne automatyczne domykanie szyb po zamknięciu zamków drzwi, albo podgrzewane lusterka zewnętrzne. Koszt luksusu jest spory. Licząc wg najniższych cen modeli, państwo zapłaci za nie ponad 8 mln zł! CBA stać na luksusy. Budżet Centralnego Biura Antykorupcyjnego na rok 2006 wynosił 70 mln zł, z czego 10 mln oddano MSWiA, bo nie zdążyło go wykorzystać do końca roku. W tym roku to już 120 mln zł, z czego dość istotną część pochłonie zakup aut. Mariusz Kamiński, szef CBA też jeździ nie lada bryką, bo lancią kappa za ok. 120 tys. zł. CBA kupuje 72 auta klasy C (sedan, hatchback i liftback) i 36 aut klasy D (kombi i sedan). Termin składania ofert mija 29 marca. Importerzy aut mają wiele wątpliwości. Po pierwsze krótki jest termin realizacji - tylko 12 tygodni, co na tak duże zamówienie i stawiane wymogi może być problemem. Nie jest bowiem łatwo w tak krótkim czasie dostarczyć, a nawet wyprodukować samochodów o tak sprecyzowanej specyfikacji. Auta muszą być ponadto wyposażone w komplet opon zimowych. Jeden z importerów aut twierdzi, że to niemożliwe do spełnienia w lecie, gdyż takiej ilości "zimówek" w tym czasie nie posiadają hurtownie. W opisie przedmiotu zamówienia CBA podaje wszystkie możliwe parametry: rozstaw osi, długość auta, pojemność bagażnika, do tego konkretne wymagania dotyczące podwozia z rozmiarem kół, hamulcami oraz komfortem minimum, którego podstawą jest ponadstandardowa elektronika. Przetarg jest podzielony na pięć części, każda określa konkretną grupę samochodów, w zależności od liczby, rodzaju nadwozia i wymiarów. Importerzy i dilerzy aut już zaczęli batalię o tak duży przetarg. Jednak mimo, że przetarg jest otwarty, nie wszyscy mają szanse wziąć w nim udział. Okazuje się, że CBA ograniczyło dostęp samochodów francuskich do przetargu. Wymogi spełniają natomiast np. audi 3, toyota avensis, wolkswagen golf i passat, skoda octavia. Sprawdziliśmy ile kosztują wersje tych modeli - od ok. 65 tys. zł dla skody po najdroższe - dwulitrowe audi za 113 tys. zł czy 140-konnego passata za 116 tys. zł. Które marki samochodów spełniają wymagania superagentów z Centralnego Biura Antykorupcyjnego? Okazuje się, że odpadają w przedbiegach samochody francuskie. - Jedno można powiedzieć na pewno. CBA nie chce peugeotów - mówi Andrzej Penkalla, dziennikarz motoryzacyjny tygodnika Motor. - Widziałem wiele przetargów, ale ten mocno zawęża grupę producentów - stwierdził jeden z największych dilerów tej francuskiej marki ze Śląska. Genaral Motors, producent opli też próbował się wpasować w zamówienie CBA. Ale opel vectra nie spełnia wymagań. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmian, nawet minimalnych parametrów, choć nie wpływają na komfort jazdy. Dziennikarz motoryzacyjny Aureliusz Mikos: - Moc silnika jest najważniejsza. Pojemność miała znaczenie przy starych silnikach - stwierdza zdziwiony. Lakier metalizowany, który wymaga CBA jest drogi. Średnio w każdej marce to koszt ok. 1,5-1,8 tys. zł dodatkowo. W tej klasie samochodów, metalik jest w cenie auta. Licząc ponad 100 aut, to kolejne 200 tys. zł więcej. Pan Paweł żartuje: - Dlaczego policja nie musi mieć metalizowanych radiowozów? Bo nie mają tyle pieniędzy co CBA. Okazuje się też, że komfortowe elektryczne automatyczne domykanie szyb po zamknięciu zamków drzwi podnosi cenę auta o dobre kilka tysięcy zł na jednym egzemplarzu! - Podgrzewane lusterka? To fanaberie - mówi Aureliusz Mikos, dziennikarz motoryzacyjny. - Widzę, że łatwo się wydaje państwowe pieniądze. Chcieliśmy zapytać Tomasza Frątczaka, dyrektora Gabinetu Szefa CBA dlaczego przetarg ogranicza konkurencję. - Biorąc pod uwagę fakt, że CBA korzysta z 15 modeli, 9 marek producentów z kilku krajów świata wątpliwości dotyczące rzekomego "zawężania konkurencji" są absurdalne - denerwuje się. - Podanie szczegółowych wymogów technicznych służy zapewnieniu oczekiwanych standardów bezpieczeństwa i trwałości. Samochody kupowane przez Centralne Biuro Antykorupcyjne będą, podobnie jak użytkowane dotychczas, wykorzystywane na terenie całego kraju, dlaczego więc sprzedawca aut musi zapewnić sieć autoryzowanych punktów serwisowych wyłącznie na terenie Warszawy? - Jedynie kompleksowa obsługa logistyczna prowadzona jest w Warszawie - mówi Frątczak. Co muszą mieć samochody dla CBA: - alufelgi- lakier metalik- ABS- sześć poduszek powietrznych (dla kierowcy, trzech pasażerów i dwie kurtyny boczne)- klimatyzacja- zdalne automatyczne domykanie szyb po zamknięciu zamków drzwi- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne- radio z odtwarzaczem CD. Kilka zdań o CBA Tajemnicą jest liczba przyjętych do służby w CBA. Nieoficjalnie wiadomo, że pensja funkcjonariusza CBA jest dwukrotnie większa niż policjanta - ok. 4,5 tys. na rękę. Choć funkcjonują prawie rok osiągnięć mają niewiele. Ostatnio zatrzymali Mariusza G., kardiochirurga ze szpitala MSWiA w Krakowie zarzucając mu zabójstwo i przyjmowanie łapówek. Funkcjonariusze CBA mają podobne uprawnienia jak inne służby specjalne i policja, mogą prowadzić czynności operacyjno-rozpoznawcze, kontrolne i dochodzeniowo-śledcze. Mogą używać broni, zatrzymywać przestępców. Izabela Kacprzak